ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ МЕРЕЖІ
Місією мережі тренерів КДК є забезпечення обізнаності підприємств аграрного сектору і харчової промисловості щодо державного контролю за безпекою та якістю харчової продукції, професійна допомога бізнесу у виконанні вимог вітчизняного та міжнародного законодавства щодо безпечності продуктів харчування.
Тренер мережі КДК працює в форматі проведення тренінгів з підготовки підприємств до заходів державного контролю та надання консультацій щодо виконання плану заходів підприємства з підготовки до державного контролю.
Тренер розробляє авторські курси з урахуванням останніх змін чинної законодавчо-нормативної бази України і ЄС та досягнень у сфері тренерської майстерності. В залежності від потреб цільових аудиторій тренером може бути сформована лінійка освітніх продуктів.
Авторські програми тренера є об‘єктом права інтелектуальної власності, яке фіксується і захищається відповідно до правил мережі. Поводження з об‘єктами права інтелектуальної власності регулюються чинним законодавством у сфері інтелектуального права та Кодексом етики мережі КДК.
Моніторинг чинного законодавства України, останніх досягнень у сфері безпеки та якості продуктів харчування здійснює ГО "Аналітичний центр Аграрного союзу України" і на цій основі формує вимоги до тренерів та освітніх програм у сфері підготовки підприємств до державного контролю та експорту.
ГО АЦ АСУ взаємодіє з спільнотою професійних тренерів на основі проведення тренінгів для тренерів з питань змісту навчальних програм та методології підготовки підприємств до державних перевірок і експорту, консультування тренерів при розробці авторських програм, сертифікації тренерів щодо їх майстерності та навчальних програм за встановленими критеріями (з присвоєнням відповідного кваліфікаційного рівня).
Організаційне забезпечення проведення тренінгів (залучення учасників, забезпечення проведення тренінгу) варто покласти на громадські та інші неприбуткові організації з огляду на доцільність розподілу праці і економію коштів (прямі проплати з неприбуткової організації). Такими громадськими організаціями можуть бути регіональні торгово-промислові палати, профільні асоціації бізнесу, інші центральні та регіональні громадські організації, вищі та інші навчальні заклади, які мають усталені стосунки з профільною аудиторією аграрного та харчового бізнесу. При бажанні тренер або група тренерів можуть заснувати свою власну громадську організацію, через яку будуть вести діяльність.
Стосунки з організацією, через яку будуть проводитися тренінги, варто оформити шляхом укладання довгострокового договору про надання послуг з проведення тренінгів або меморандуму про співпрацю.
Продуктом, який тренери пропонують споживачам є тренінги з окремих аспектів державного та ринкового контролю та виконання умов національного і міжнародного законодавства у сфері безпечності продуктів харчування та індивідуальне консультування підприємств з відповідних питань.
На першому етапі тренінги проводяться з питань ознайомлення бізнесу з реформованим законодавством щодо державного контролю та масивом норм чинного законодавства, яке є предметом державних перевірок і наведене в уніфікованих актах державного контролю за різними напрямами.
Споживачем тренінгових і консультаційний продуктів є підприємства аграрного сектору та харчової промисловості – відповідно до своїх профільних питань (ГМО, НАССР, захист рослин, санітарні вимоги тощо).
Маркетинговим "гачком", який стимулює попит на тренінги з ознайомлення бізнесу з реформованим законодавством щодо державного контролю та масивом норм чинного законодавства, яке є предметом державних перевірок є включення підприємства до щорічного плану державних перевірок, до якого кожне підприємство обов‘язково потрапить протягом 5 років.
Маркетинговими агентами для тренерів виступають комунікаційні майданчики, які активно працюють з бізнесом (регіональні ТПП, галузеві асоціації, вищі навчальні заклади та їхні випускники, які займають керівні посади в аграрному та харчовому бізнесі. До збору аудиторії для проведення тренінгу і наступних консультацій варто також підклювати органи влади: профільні структури обласних адміністрацій, регіональні відділення Державної регуляторної служби та Держпродспоживслужби, у тому числі запрошуючи їх до участі у публічних заходах.
Попит на тренінги може бути активізований у разі запровадження дієвої національної політики у сфері забезпечення безпечності продуктів харчування і забезпечення її реалізації кредитними ресурсами та програмами державної підтримки. Відповідальним за стратегічний розвиток сфери забезпечення безпечності продуктів харчування також є ГО "Аналітичний центр Аграрного союзу України".
Вартість тренерських послуг у сфері підготовки бізнесу до державних перевірок має корелювати з вартістю тренінгів з питань бухобліку, а вартість консультаційних послуг для підприємств – з вартістю юридичних послуг, у тому числі й почасової оплати, в залежності від регіональної кон‘юнктури цін.